
به گزارش مانا، طرح سالمسازی دریا از ۱۱ خرداد در سواحل مازندران آغاز شده و نیروهای امدادی، اورژانس، هلال احمر و ناجیان غریق در نقاط مختلف ساحلی مستقر شدهاند.
بر اساس آمارها، طی پنج سال گذشته ۵۶۸ نفر در سواحل استان جان خود را از دست دادهاند که ۸۶ درصد این حوادث در مناطق ممنوعه و خارج از طرحهای سالمسازی رخ داده است.
مسئولان استان با تأکید بر کاهش غرقشدگیها، توسعه فرهنگ استفاده از سواحل ایمن را ضروری دانسته و معتقدند تحقق «دریایی بدون غرقشدگی» نیازمند همکاری مردم، رعایت هشدارها و تداوم فرهنگسازی است.