۱۳ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۰:۴۱

درگیری ایران و آمریکا در آب‌های خلیج فارس

در یکی از شدیدترین رویارویی‌های دریایی پس از آتش‌بس آوریل، آمریکا با هدف قرار دادن یک نفتکش عازم جزیره خارک و یک مرکز کنترل نظامی ایران در نزدیکی تنگه هرمز، موج تازه‌ای از تنش را در خلیج فارس رقم زد؛ رخدادی که با حملات موشکی و پهپادی ایران علیه اهداف و تأسیسات نظامی آمریکا در منطقه همراه شد.
کد خبر: ۱۰۷۵۰۵

روایت سی‌ان‌ان از جزئیات درگیری شب گذشته ایران و آمریکا در خلیج فارس

 

به گزارش مانا، سی‌ان‌ان نوشت: به نظر می‌رسد درگیری‌های شب سه‌شنبه زمانی آغاز شد که ارتش آمریکا با استفاده از موشک هلفایر، یک نفتکش با پرچم بوتسوانا را که به سمت بندری ایرانی در جزیره خارک در حرکت بود، هدف قرار داد. به گفته فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام)، این کشتی با محاصره دریایی بنادر ایران توسط آمریکا همکاری نکرده بود.

اما تشدید خطرناک‌تر پس از آن رخ داد که آمریکا یک ایستگاه کنترل زمینی نظامی ایران را در جزیره قشم، نزدیک تنگه هرمز، هدف قرار داد و این موضوع باعث شد ایران به کشورهای کویت و بحرین در منطقه خلیج فارس موشک و پهپاد شلیک کند.

ایران اعلام کرد که «یک پایگاه هوایی و بالگردی آمریکایی» در منطقه و همچنین مقر ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین را هدف قرار داده است.

ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار