۱۳ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۳:۱۰

شتاب در بازسازی پالایشگاه‌های آسیب‌دیده پارس جنوبی؛ تعمیرات سکو‌های دریایی هم آغاز شد

معاون ایمنی و پدافند غیرعامل وزارت نفت با بازدید از پالایشگاه‌های آسیب‌دیده پارس جنوبی، روند اجرای الزامات ایمنی و بازسازی را بررسی کرد؛ همزمان شرکت نفت و گاز پارس از پیشرفت آواربرداری و برنامه‌ریزی برای تعمیرات اساسی سکوهای دریایی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۵۰۹

شتاب در بازسازی پالایشگاه‌های آسیب‌دیده پارس جنوبی؛ تعمیرات سکو‌های دریایی هم آغاز شد

 

به گزارش مانا، معاون ایمنی و پدافند غیرعامل وزارت نفت در بازدید از پالایشگاه‌های آسیب‌دیده پارس جنوبی، آخرین وضعیت اجرای الزامات ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست در پروژه‌های بازسازی را مورد ارزیابی قرار داد.
شهرام احمدی در نشست مشترکی با معاون عملیات و پشتیبانی، سرپرست اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مجریان طرح‌های بازسازی پالایشگاه‌ها، ضمن بررسی روند پیشرفت پروژه‌ها، در جریان چالش‌ها، فرصت‌ها و اقدامات در دست اجرا قرار گرفت.
در این بازدید، حسین احسنی، سرپرست ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست و پدافند غیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، با اشاره به روند فعالیت‌های بازسازی اظهار کرد: عملیات آواربرداری در دو تأسیسات پالایشی با پیشرفت مطلوب در حال انجام است و همزمان، با برنامه‌ریزی معاونت عملیات و پشتیبانی، تعمیرات اساسی سالیانه سکوهای دریایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
براساس این گزارش، شرکت نفت و گاز پارس به‌عنوان تأمین‌کننده بیش از ۷۰ درصد گاز مورد نیاز کشور، مسئولیت بازسازی سه پالایشگاه آسیب‌دیده پارس جنوبی را برعهده دارد؛ پالایشگاه‌هایی که در جریان جنگ‌های ۱۲ روزه و ۴۰ روزه هدف حملات دشمن قرار گرفتند.
این شرکت اعلام کرده است بازگشت کامل ظرفیت تولید در میدان گازی پارس جنوبی با تکیه بر توان متخصصان داخلی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنعت نفت کشور با جدیت دنبال می‌شود.

ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار